Siirry pääsisältöön

MUSTIKKAPAIKKA



Virtanen näki mustikan jo kaukaa mutta hieraisi kuitenkin varmuuden vuoksi silmiään ja katsoi uudestaan.

Kyllä se on mustikka! 

Takuulla.

Virtanen asteli eteenpäin.

Aurinko porotti puiden välistä ja hyttynen kiersi korvasta korvaan.

Kun ininä loppui Virtanen mätkäisi kämmenellään oikean korvansa tienoota ja sai hyttysen hengiltä. Sen ruumis oli murskana, katkenneet jalat sojottivat eri suuntiin. Hyttysen veri oli kirkkaan punaista. Virtasen sormenpäät olivat mustikoista sinisenmustat.  Virtanen pyyhkäisi kätensä puhtaammaksi housujensa reiteen ja nosti katseensa takaisin kohti aiemmin havaitsemaansa mustikkaa.

Siellä se kimalteli polun päässä kuin Inkojen kulta.

Virtanen kiirehti mutta huomasi samalla silmäkulmassaan nopeasti lähestyvän hahmon.

Naapurin ukko!

Virtanen pisti juoksuksi.




---

Krapu, kirjoitushaaste jota ylläpitää Susupetal. 

Tänään haasteena alla oleva kuva (copyright Cara). 

100 sanaa, tyyli vapaa.







Kommentit

  1. Luulenpa, että Virtanen ehtii kampittaa naapurin ukon!

    Korvasta korvaan inisevät hyttyset ovat kuolonsa ansainneet.

    VastaaPoista
  2. Hitsin hyttyset! Veikkaan, että Virtanen häiriötekijästä huolimatta sai mustikkansa.

    VastaaPoista
  3. Osuvasti kuvattu mustikkaretki 😄👍

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Välillä siellä sattuu ja tapahtuu, mättäillä.

      Poista
  4. Olin varma että Virtanen aiheutti itselleen vamman kun noin läpsii itseään...mutta itikka pääsi vain hengestään..🤣

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. SIinä on riskinsä kyllä kun alkaa Virtasella käsi käydä!

      Poista
  5. Olipas se erikoinen mustikka, kun siitä piti ihan kisailla! Ja joo, mustikat ja hyttyset liittyvät läheisesti toisiinsa :o)

    VastaaPoista
  6. Vähiin on mustikatkin käyneet, kun viimeisestä jo kilpaillaan...:-).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valitettavasti joku oli paljastanut salaisen mustikkapaikan sijainnin! Kynitty!

      Poista
  7. Kai Virtanen sentään kilpajuoksun voitti ja sai mustikan suuhunsa.Kyllä marjapaikoista ihan oikeasti kiistellään, tosin marjavuosina niitä löytyy, kun jaksaa marjastaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jepulis. Kärsivällisyyttä se joskus kysyy jos ei tunne seutuja.

      Poista

Lähetä kommentti

Kiitos jos jätät kommentin. Pyrin vastaamaan aina ja jätän jälkiä myös omaan blogiisi kunhan keinumiselta ja kiikkumiselta ehdin.