Siirry pääsisältöön

KIIRETTÄ PITÄÄ

Maantie kulki kaupungin laitamilta kohti etelää.

Ei mutkia matkassa.

Se oli asvaltoitu 1960-luvulla ja kaipasi korjausta mutta vähäisen liikenteen vuoksi sitä ei koskaan korjattu. 

Siinä se silti oli ja sitä pitkin pystyi kulkemaan. Sen pinta oli halkeillut ja muistutti rapeaksi paistetun ruislimpun pintaa. Syvistä railoista pisti esiin vaaleampaa hiekkaa ja soraa. Tien laitaan oli kuivunut sammakko, jonka pinnalla ahersi kaksi muurahaista.

Koska tie oli kuin viivoittimella vedetty se näytti matkaavan kaukana edessä ja kapenevan koko ajan niin, että tie katosi pieneen mustaan pisteeseen taivaanrannassa. 

Virtanen jatkoi matkaansa.

Pitäisi olla kymmenen päivän kuluttua Roomassa, se mietti. 

Että ehtiikö sittenkään.




--



Kirjoitushaaste, 100 sanaa aiheesta Maantie.

Haastetta ylläpitää Susupetal


Kommentit

  1. Kaikki tiet todellakin vievät Roomaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän ne tarinat ja huhut väittävät. Mutta menee niitä onneksi muuallekin, teitä. Vaikka kotiin, metsään tai mökille. Tai jonkun sydämeen :-)

      Poista
  2. Upeita kielikuvioita: "rapeaksi paistetun ruislimpun pinta" <3! Ja tuo "tie näytti matkaavan...", josta tulee hieno liikkeellä olon fiilis. Ja Roomaan astihan sitä mennään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Useinhan vanhat asvalttipinnat näyttää vähän siltä.

      Poista
  3. Niinpä, kaikki tiet vievät tosiaankin Roomaan.
    Oiskohan kuivuneesta sammakosta ollut Virtaselle matkaevääksi? Olisi sitä nakerrellut tietä kulkiessaan.
    Hieno krapu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei Virtanen sitä sammakkoa edes harkinnut syödä. Se kuolis mieluummin!

      Poista
  4. ...rapeaksi paistetun ruileivän pintaa. Mikä ihana kielikuva. Minä sitten tykkään tyylistäsi kirjoittaa..✍️✍️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, kiitos. Mukava kuulla! Toivottavasti käyt jatkossakin tiirailemassa mitä Mummoparka jupisee

      Poista
  5. Pitkä on matka Virtasella, onneksi ei vaaraa eksymisestä, kun tie on suora. Kuvitat mukavasti tien näkymiä ja sen kuntoa. Tekstiäsi mukava lukea.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mutta kiva juttu. Kiitos. Joo, eilen kävelyllä mietin just tuota samaa. Oli niin pitkiä suoria reitillä että olis voinut taivaltaa silmät kiinni.

      Poista
  6. Ei ole tuollainen tie hauskaa talsittavaa, ei. Mutta jos on hyvä motiivi, niin mikäs siinä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä siinä ajatukset vaihtuu tylsälläkin pätkällä kun vaan jaksaa painaa!

      Poista

Lähetä kommentti

Kiitos jos jätät kommentin. Pyrin vastaamaan aina ja jätän jälkiä myös omaan blogiisi kunhan keinumiselta ja kiikkumiselta ehdin.